Most Popular Posts

Wednesday, November 16, 2011

Engaged to Prince William

How rad is this interactive exhibit by Jennifer Rubell in London? A wax sculpture of Prince William stands in the pose he struck at his engagement announcement. On his sleeve lies a replica of the sapphire engagement ring he gave Kate Middleton, so, when you visit the gallery, you can step onto the pedestal, slide your arm through William's, and slip on the ring. Would be trippy to pretend for just a moment, and see what it felt like!

(Via My Modern Met)

64 comments:

Kate said...

thats kind of weird haha!

kate

lauren said...

...and she gave him extra hair! thoughtful of you, rubell.

Leah said...

That's the funniest thing. The fact that you can stand their beside him, but then the ring!!! Hilarious.

xo L.

Sarah said...

wow, that's a generous amount of hair he's been given!

Joanna Goddard said...

haha, lauren, i didn't notice that. SO funny.

a displaced floridian said...

Too. Funny. Haha!!

Becca said...

Knowing my luck, the ring would get stuck on my finger, and I'd end up walking out with the sculpture still attached (although there are worse things :) ).

Becca

oh.just.jess said...

haha this is amazing! and yes, the first thing i said was oh my so much hair ;)

Awelinka said...

hmm, is this still on, the gallery site has this exhibition marked as Feb- March 2011...

Eliza Jane said...

Hahaha, that's hilarious.

TwoThirtyFiveDesigns said...

This is pure awesomeness!

Melissa Blake said...

This is awesome!! Another reason to go to London!! xoxo

Paula said...

that's hilarious!! how funny is it that he's standing there all by himself in the last photo?? haha

xoxo,Paula
http://www.treschicmama.com

Lauren said...

So funny! Would be good if there were multiple bachelors of the moment from which to choose!

Lauren
www.sisterdisco.com

Erin said...

My 12-year-old self would have gone bonkers over this. I had such a crush on him!

christine said...

kinda sad actually. x

alyssa said...

this is too funny!

nicole said...

AMAZING! Gah, I had the biggest crush on him when I was a little girl. xo.

Alex said...

This might be the coolest exhibit I have ever heard of!

Anonymous said...

Hilarious. (Especially if you wear jeans and a flannel shirt!)

Michelle P said...

haha I love this!

Anonymous said...

He looks very tall!

Mary said...

i lOVE this! My friend in London would always post me Prince William stuff when I was younger (in the 90's!) I still have the newspaper clippings and magazine photos :) I'm 27, married and have a kid, but my love for Will is still there! ;) It's a good thing I like Kate Middleton! xx

Sarah said...

Would probably be better if he ACTUALLY looked like Prince William...rather than some tall guy who may or may not have had a stroke recently...

dottoddot said...

Adorably creepy!
www.dottoddot.com

Kristin H said...

funny idea indeed!

Yazmak iyidir... said...

Wow his hands in the close-up shot look so real

Meredith J. Strom said...

Cool idea, but Will looks a little weird up close in my opinion.

Meredith

brightboldblonde.blogspot.com

Miyan said...

how fun would that be just to see what you would look like next to him with that ring on your finger! i love this!!!!

Miyan
www.miyan-overseas.blogspot.com

Mandy Koster said...

Hahaha!! This makes me laugh (THANKS I have my monthly you know... so not much laughing going on these days)!!

X Mandy

http://mandykoster.blogspot.com

Lindsay @ The Everything Project said...

So funny! The ring is definitely my favorite part. It is true that this doesn't really look like Will though. Does anyone else see a Jon Heder resemblance in the face?

Alejandra said...

LOL! That is so funny. He definitely doesn't have that much hair in real life!

minji song said...

haha, so funny!

Stephanie said...

Ha-ha! It's so hilarious that the ring is attached to his sleeve - I didn't even notice that at first!

Christina Marie said...
This comment has been removed by the author.
Christina Marie said...

This is too funny! Wish they had one in Hugh Jackman form... ;)

xo,
Christina

www.becauseofmadalene.blogspot.com

Haley Rogers said...

I didn't realize the first time I looked that the ring was attatched to his jacket. haha So funny!

xo Haley

Sam said...

I've been practicing the Kate Middelton engagment pose for months. Finally, the perfect stand-in for my William (who cares that he's made of wax!)

Monica from Hola!design said...

that's really funny!

etoilee8 said...

The girl in the first photo's face is classic~

Anonymous said...

I'd rather a Prince Harry figure to pretend.

Prentending with a marriage man wax figure is not good pearly gates' karma building.

laurenjeanallece said...

Ah! Amazing and creepy all at the same time (but mostly amazing)!

Nina said...

So funny! Posing for this pic is on my list now!

Joanna Goddard said...

mandy, "my monthly" -- haha, what a funny term:)

Megan said...

I remember reading about the artist in NY Mag: http://nymag.com/arts/art/features/jennifer-rubell-2011-7/

Interesting work.

LeeLee said...

Haha! So funny and cute.

SKC said...

Hilarious! I wounder if the artist would be open to featuring the same concept, but with different celebrities? Say Henry Cavill?

Diane Cayton-Hakey said...

Love how real his hand looks up close!

Tulips & Tulle said...

That's really clever!

Leslie said...

That's very amusing!

Ballad of Seasons said...

omg! hands are so real, no?

joolee said...

creepy, but i love it! i'm about his age and when i was younger, i'd dream of marrying him. :) who didn't?

Diana said...

Hilariously awesome! I like the idea other commenters have suggested: a wide variety of attractive bachelors. I would definitely go for a Colin Firth as Mr. Darcy wax sculpture.

JAMIE SAYS DREAM said...

How fun! But what if the ring gets stuck on your finger...have to cry out for soap :-)

I discovered My Modern Met earlier today, great site it seems like

Urban Nester said...

Bahaha! This is awesome. I want a picture with Prince WIlliam.

xo.
Molly@UrbanNester

Ami said...

that is precious!!

Mandy said...

i absolutely love that. art that is immersive is my fav. and we have to admit, most of us girls had a little fantasise about being a princess when it was announced.

dearmusketeer.blogspot.com
(big giveaway on...)

Michelle {lovely little things} said...

haha, this is too funny! great photo opp!

Marilisa said...

This is brilliant! One of my closest friends is OBSESSED with the royal family and would cheese it up if she got a chance to visit the exhibit :) I wonder if we will see anything similar pop up in the states?

www.normaltownlove.blogspot.com

Veronica said...

wow! thats amazing!

Lauren Kent said...

Slightly odd, but definitely a crowd pleaser!

Abigail said...

Too funny!! Too bad he has quite a bit more hair than the real one, though. Wouldn't fool anyone. :-)

Jacquelyn said...

Bloody brilliant!

aimeecartier said...

This makes me laugh. It would be interesting. But even without the art exhibit I always think being Kate Middleton would be total hell. I'd hate to have to go to all those boring events all the time. Gads.

Site design by Apartment One
Federated Media Publishing - Style